דרוש מעצב לוגו? לא נראה לי..

מבחן קצר:
נגיד שלקחתם עט ודף.
עכשיו תציירו את הלוגו של קוקה קולה, של LG, של פיצה האט. זה לא באמת משנה, וכנראה שחוץ מהלוגו של אורנג' זה לא יהיה קל..
למעשה, אפילו כשמדובר בלוגו של אורנג' - היכן הכיתוב יושב בריבוע הכתום? למטה? משמאל או מימין? האם רשום גם TM? כל האותיות גדולות? האם ראיתם פעם את הלוגו עם כיתוב בעברית? בקיצור...

הלוגו משנה?
מה זה משנה אם אתם זוכרים את הלוגו באופן מדויק או לא?
אז בדיוק, זה לא משנה..
לא מזמן, בקבוצה לעיצוב בפייס כתב מישהו שדרוש לו "מעצב לוגו". הוא צריך מישהו שרק יעשה לו לוגו.
לקוחות מקדישים זמן רב בחידוד ויצירה של לוגו, ובעברית צחה - סמליל. בכך עלולים הם לתקוע תהליך שלם של מיתוג.
לוגו נתפס בעיני הרבה לקוחות כדבר החשוב ביותר, והשאלה היא האם הדבר אכן כך? והתשובה היא לא "לא", אלא "ממש לא". לוגו הוא לא הדבר החשוב, ולוגו הוא לא מה שהלקוח באמת רוצה.

מה עם לוגואים טובים?!
קחו למשל את הלוגו של Fedex. אחלה לוגו. כולם משתאים מהחץ הקטן והחבוי שמסמל מהירות. בפועל הלוגו שלהם לא משדר את כל המסר שלהם ובאותה מידה הוא יכול להיות לוגו של שירות פקסים, יחידה חיצונית באפ.בי.איי או אם תוסיפו איור של פיצה אז של פיצריה.
יודעים למה? ככה. כי זה לוגו. רק לוגו.

לוגו לעומת מסר
אז ראינו בהתחלה שאנו מתקשים לתאר לוגואים מוכרים. בוודאי שאם נראה אותם נוכל לזהות אותם, ועדיין.. מצד שני אנו יודעים טוב מאוד מה פיצה האט עושה, מה קוקה קולה עושה ומה lg עושים. ואת כל זה בטח שלא היינו מבינים מהלוגו שלהם.
אם נראה לוגו של מספרת כלבים לא נבין שמדובר במספרת כלבים, אלא אם כן האיור יציג בירור את פעולת סיפור הכלב. אם יהיה כתוב מספרת כלבים נבין טוב מאוד גם אם לא יופיע לוגו.
נתחיל בכך שלוגו אינו העיקר.
המסר המועבר באמצעות עיצוב ומלל בהחלט חשוב יותר. אם מישהו יתעקש, אז יתרה מכך אם יש עיצוב ומלל ברורים, טובים ומושכים אזי אפשר להסתדר יופי בלי לוגו. פשוט לרשום את שם העסק שלכם בגדול. בעצם, די כמו רמי לוי.

קרדיט: כ.אלון, Cc-by-sa-3.0

אז מה הלקוח רוצה?
הלקוח רוצה מיתוג לעסק שלו. הוא רוצה שפה וויזואלית מהימנה וטקסט כתוב היטב. הלקוח רוצה מעצב שלפחות בהתחלה ימחיש לו ניירת משרדית, דף נחיתה, שילוט ושות'. בטח לא "רק לוגו".

תגובות

  1. לוגו זה דבר חשוב מאוד במיתוג העסק אבל תריך גם להשקיע באתר, כיום בניית אתרים הוא דבר פשוט שכל אחד יכול לעשות

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להורדה: 100 כללים למעצב הגרפי המתחיל

סקיצות חד פעמיות