היתרון בעבודות עיצוב לחוצות

כולנו מכירים את זה. מישהו שהיה צריך משהו לאתמול. רגע לפני אירוע מכונן והוא צריך השלמות גרפיות במהירות. צוואר בקבוק ששוחרר לחלוטין לאחר אישור גורף. תהא הסיבה אשר תהא. עלינו להחליט אם לקחת את העבודה הלחוצה או לוותר עליה.



הנטייה לא לקחת עבודה לחוצה.
אווירת לחץ זה מעיק. יושבים עליך. מתקשרים כל שניה לברר מה קורה, מתי אפשר לראות סקיצה, מתי זה יהיה מוכן. אולם בסך הכל מדובר באווירה, מן תחושה שלומדים להתמודד איתה.

היתרון בעבודה לחוצה.
היתרון בעבודה לחוצה עם לו"ז ברור היא שיש נקודת קצה קרובה ומוגדרת מראש. יש להבדיל בין לחץ לשם לחץ בו מזרזים ומתקנים במעגליות אין סופית (לכן יש לתמחר סבבי תיקונים, כגון החל מסבב שלישי) לבין לחץ בשל זמן קצוב. עבודות לחוצות נגמרות מהר. מקבלים, מתקתקים, יש תיקונים מן הסתם וזהו סיימנו. אם זה מה שאנחנו גם ככה עושים - מעצבים - הרי שבסך הכל מדובר בסידור שי טוב.

אמצעי הזהירות הנדרשים.
כמו בכל עבודת עיצוב מול לקוחות יש לנקוט באמצעי זהירות, ובפרט כשמדובר בעבודה לחוצה.

שליחת הסכם עבודה - שיהיה משהו כתוב, במייל, בוורד, לא משנה היכן ולבקש מהלקוח לאשר במייל חוזר. זה מקנה רצינות וגם מבהיר ללקוח שהוא מתחייב על מה שזה לא יהיה. אין צורך בחוזה פומפוזי, חשוב לתאר נקודות מהותיות.
א. מהי העבודה. 
ב. מחיר ותיאור אופן התמחור:
1. מקדמה - דמי סקיצות שלא חוזרים.
2. שאר התשלום.
3. סבבי תיקונים (תמחור סבבים תלוי בסוג העבודה, המחיר והלקוח).
ג. פרטים להעברת תשלום.

מקדמה - לא לוותר על מקדמה. מותר להמר לעיתים, במיוחד מול חברות גדולות ששם תהליכי התשלום חוצי מחלקות ודברים מתגלגלים לאט, אך בכללי היום ניתן להעביר כספים בהעברה בנקאית דרך הנייד.
תמחור סבבי תיקונים - לגיטימי לומר שהחל מסבב תיקונים שלישי תיקונים יתומחרו שעתית.

מחיר מוצדק
- עבודה לחוצה ואינטנסיבית אשר תתומחר באופן מתגמל מעיקה פחות.

מסירת עבודה לאחר תשלום
- יש שמתנים את מסירת העבודה המוגמרת בהעברת חלק ניכר מן התשלום או אף כולו. לקוחות רבים ישלמו מראש תשלום זה.

אמון
- נקודה שיש לברר. מי זה, איך הגיעו אליך, עד כמה אנו סומכים על הלקוח. רוב הלקוחות הגונים, במיוחד כשהעבודה מוגדרת בבירור במייל. ככלל עדיף לתת אמון בלקוחות, לרוב זה משתלם נפשית וכספית.

אינטואיציה
- תנו אמון, נהגו באופן מקצועי והגדירו עבודה. תזרמו. אם משהו מהצד השני מריח לא טוב הרי שכעת אתם בעמדה טובה. הדברים כתובים, עברה מקדמה, הלקוח מודע להתחייבויות לגבי שינויים נוספים. על כל פנים, היו ערים לתחושות הבטן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להורדה: 100 כללים למעצב הגרפי המתחיל

סקיצות חד פעמיות