83 שיטות שיווק - המדריך המלא לשיווק העסק


תכל'ס, מה זה שיווק? 

יש שיענו בציניות כי שיווק זה בלה בלה בלה, טקסט תמונה סרטון חתול צחוקים - העיקר שתקנו וביי. 
אין ספק כי זו הגדרה משעשעת. 
האמת היא כי לשיווק יש הגדרה די אפרפרה. אך בסך הכל כל פעולה בא מתוודע מאן דהו לעסק אפשר להגדיר כפעולה שיווקית. כל מפגש, "דרך אגבי" ככל שיהיה, בין מי שאף אינו בהכרח לקוח פוטנציאלי לבין העסק זה שיווק. 
להגדיר הגדרות זה לא שיווק, אלא אם כן הצלחת להכניס לערך ויקיפדי את העסק שלך כדוגמא - זה כבר שיווק. 
פעולת השיווק טובה היא כמו מצווה. מצווה גוררת מצווה. פעולת שיווק גוררת פעולת שיווק. פרסמתם כתבת אורח בבלוג, פרסמתם באתר שלכם שפירסמתם כתבת אורח בבלוג, קידמתם את הכתבה שלכם ברשתות. ועל זה הדרך.

מתי צריך לשווק?
תמיד. כי שיווק זה שירות חינני. מענה אדיב בטלפון, זמינות וכדומה. לא רק דחיפת מסרים ממרחק והחזקת אצבעות שמשהו יקלט. שום בעל עסק לא מחבב את הפעילות השיווקית אך בפועל מלאכת השיווק נובעת מצורך. עסק יכול להינות משפע ואז לפתע תגיע תקופת בצורת מתסכלת. שיווק נועד לתחזק את המשך קיום העבודה.



חשיבות המדידה לפעילות השיווקית
לקוח נחת עליכם משום מקום? נכנס לראשונה לחנות? התקשר? ערך קניה באתר? 
עליכם לדאוג לשאול אותו את השאלה החשובה ביותר - איך הגעת אלינו?



כמה מילים (שיווקיות) עליי:
בהכשרתי מעצב ומבצע מגוון תחומים במלאכת השיווק. 
מאז 2009 בעולם הפרסום, המיתוג והשיווק. בעבודה עם פלנרים, אסטרטגיים, קופירייטרים, אנשי מרקום, מעצבי על, מתכנתים, אנליסטים, יועצים, שותפים (Affiliates), אנשי שיווק, מכירות, שפים, קבלנים. כיום עושה כל מה שקשור לשיווק, החל מכרטיס ביקור, תדמית לעסק, כתיבת מסרים, סרטוני תדמית, הקמת מתחמי תערוכות, ועד ליווי גרפי מקצועי לפס ייצור במזרח. 

אז נתחיל. ראשית. מטרת הכתוב לשווק את הכותב כאיש שיווק ומעצב להשכיר. הדבר נעשה במסווה על ידי פרסום תוכן איכותי - להלן תיאור תכליתי לשיטות שיווק המיטיבות עם כל עסק המתוארות באופן קצרצר ולעניין, בלשון נאותה ועם תמונות חינניות. שנית - חשוב להבין כי החלוקה בין שיווק מסורתי, דיגיטלי, גרילה ושאר חלוקות הינה פעולה סמנטית בלבד - פעילות שיווקית טובה היא מכלול פעילויות שיווקיות המשתלבות אחת עם השניה.


83 שיטות שיווק לעסקים

שיווק מסורתי

נאום מעלית
דמיינו שאתם נכנסים למעלית ופוגשים לקוח פוטנציאלי - יש לכם כמעט דקה עד לקומה 23 לספר לו מי אתם, מה אתם עושים, ואיך הוא יוצר איתכם קשר. נאום מעלית הפך לאמנות בעולם השיווק - נסחו אחד משלכם. 


חולצות ממותגות
פרסומות כקוד לבוש! יססס. לבוש ממותג בקיצור. באופן כללי וגם עבור אירוע ספציפי.


הקשיבו ללקוחות שלכם
הלקוחות שלכם מסוגלים לתת פידבק, לא בהכרח טוב אך שווה עיון. אולי ישנו צורך שנותר ללא מענה, משהו שמצריך בסך הכל איזה שדרוג קליל. הקשבה ללקוח היא גישה שיווקית טובה וחוץ מלשחרר קיטור גם מפיקה תובנות.


לוחות פרסום מקומיים
יש לוחות פיזיים שניתן להניח עליהם פרסום. בתחנות, ספריה, חנויות, מוסדות. זה נשמע קצת צ'יפ היום אך דווקא הרבה עסקים מפרסמים כך. שווה לבדוק.


כתבה לעיתון מקומי
גשו לעיתון מקומי או לעיתונאי מקומי, הציגו בפניו כתבה מוגמרת (עדיף) או רעיון לכתבה בנושא הקרוב לעסקכם. אולי הוא יתעניין. אתם תזכו לפרסום. העיתון יהנה מתוכן ללא מאמץ. ובפעם הבאה תוכלו לגשת ולנפנף בגזיר מכתבה שכבר פרסמתם. נהדר. 

אנשים זה לא "לידים", תפסיקו להגיד לידים. 


טלפון קר 
לפתוח כל יום עם כמה טלפונים לאנשים. לאחל יפה בוקר טוב. לשמוע את הקול החשדני תוהה מהצד השני מה אתם רוצים ממנו. התקשרו ללקוחות קיימים, למתעניינים, ללא מעוניינים. דברו בנחת, הציגו את נאום המעלית שלכם (שיטה מספר 1). 


שאו כרטיסי ביקור וחלקו בכל הקשר 
כרטיס ביקור זה די בסיסי. כרטיס מגניב עושה רושם עוד לפני שבכלל ראו דוגמא של משהו או את אתר החברה. לשאת את כרטיס הביקור עליכם זה הדבר הבסיסי השני. 
כרטיס יכיל את: שמכם. סממן ברור למוצר (לוגו וסלוגן). תפקיד. טלפון. דוא"ל. כתובת. אתר. רשתות חברתיות. וואטאבר.
כרטיס יכול גם להכיל רק לוגו כתובת וטלפון. העיקר שיהיה מדליק, לאו דווקא גדוש בתוכן. 


השתמשו בשפה מעניינת 
שמתם לב שכתבתי "מדליק" לפני רגע? 
תודו שזה סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושי! (למשל מרי פופינס היא מהנסחפים אך גם לה זה עבד..). 


דוגמיות 
אנשים אוהבים לקבל דברים בחיני חינם. לטעום דברים בסופר בימי חמישי. לבקש מים במסעדה. לקחת עטים בכנסים ומאולמות ארועים. הדוגמית הינה "חינמי" ממוקד המאפשר ללקוח לחוות את המוצר באופן אישי וזכיר יותר. 


דברו עם לקוחותיכם 
סמול טוק זה פעילות שיווקית, אפילו מכירתית. 
תשקיעו בסמול טוק. שדרגו את יכולות סמולטיקיותכם. 
צפו בסדרה Office. 


תעדו המלצות וחוות דעת 
היום הרבה עושים צילומי מסך לוואטסאפים או מיילים מלקוחות מרוצים. נו שויין. גם סמיילים ומשפט קצר בו משבחים אתכם זה טוב מאוד. 
נסו ליזום. בקשו שיכתבו עליכם חוות דעת. בנוסף, רשתות חברתיות ואתרי מכירות מאפשרים דירוג וכתיבת חוות דעת בעמודים - בקשו מאנשים לעשות זאת. 


נצלו את חתימת המייל 
חתימת מייל מאפשרת הרבה מעבר להצגת פרטי קשר ולינק לאתר. תוכלו להוסיף באנר פרסומי אודות דבר שאתם מעוניינים לקדם או להציג כל דבר שיחמיא ויזכיר ללקוחות את יתרונותיכם. 
על המידע בחתימת המייל להיות טקסט, לא תמונה. 
תוכן לחתימה: לוגו. שם העסק. שם. תפקיד. טלפון. נייד. פקס(?!). דוא"ל. אתר. רשתות חברתיות. באנר פרסומי על מוצר או מבצע. 


תערוכות 
הקימו דוכן. הצטיידו בשוקולדים. עט ממותג (וכדומה), פלאיירים, תגי זיהוי. הטרידו בחביבות עוברים ושבים. 
לחילופין לכו לתערוכות בנושא קרוב. קשקשו עם מתחרים, נסו ליזום שיתוף פעולה ולחלק כרטיסים למתעניינים. 


תחרות 
צרו תחרות עם תגמול חביב, ואז: 
1. דאגו לקדם את התחרות שלא יצא שיש לכם איזה עשר משתתפים. 
2. קבעו קריטריוני זכיה. 
3. קבעו חבר שופטים. 
4. והכי חשוב: קבעו אחוז ניכר מהניקוד לפי הצבעת הקהל. 


חלוקה חינם 
פףף אין דבר כזה חינם. 
חברות מחלקות מדריכים ברשת תמורת כתובת דוא"ל, תאריכי יומולדת וקצוות שונים שיאפשרו יצירת קשר עתידי. ניצול טוב לאסטרטגיית זו מצויה בקרב מוכרים באמזון המחלקים מוצר תמורת בקשה למתן חוות דעת חיובית. באמזון, למשל, מדורגים לפי חוות דעת. 


הנחות לזמן מוגבל 
הנחה. באדום בולט. מהבהב. 
צרו במועדים והקשרים שונים הנחות. 
ניתן למכור כך מוצרים שבתקופה מסוימת נמכרים פחות. 


פלייר בתיבה 
אנשים מביטים בתיבות הדואר לא רק במסכים. זו אופציה רלוונטית במיוחד לעסקים מקומיים. 


מעטפה בתיבה 
גם לבכירים, למפעלים ולתאגידי על יש תיבות דואר. לכולם יש כתובת דואר. שלחו לבלוגר מעטפה עם תוכן שיווקי, למפעל ניירת שיווקית אודות מוצרכם. 


הציעו עצמכם כמומחים 
מפיקים ועיתונאים מעוניינים במומחים המסוגלים להתראיין ולהחוות דעה בנושאים שונים. בטלוויזיה, רדיו, עיתון, אינטרנט. 


צרו קיט עיתונאי 
צרו תקיה ובה: תמונות המוצר, המחשות, נציגים. קבצי טקסט על המוצר וכל מה שרלוונטי. קיט זמין לשליחה ישרת במגע עם עיתונאים, וטוב שיהא זמין אף להורדה באתר העסק. 
קיט יכול להיות אף pdf מעוצב המכיל חומרים גרפיים שבעלי מלאכה גרפית יוכלו לשלוף. 





פרסומות על רכבים 
אם מבצעים מדבקה על רכב, או עיטוף הרכב כולו, חשוב למנוע את הזנחת הבלאי ולא להותיר למדבקה לדהות עד כלות. 


פרויקט צדקה לשם מצווה 
חברות רבות מאמצות פרוייקט לשם צדקה ומצווה. הדבר תלוי ביכולות העסק לתרום. הפעולה מאפשרת את הרחבת מעגלי הרישות, פגישה בלקוחות חדשים והגברת המודעות לעסק. מצווה ושיווק בצידה. 


למדו אחרים על תחום מומחיותכם 
וובינרים, שיחות, שיעורים, מענה בפורומים. תמיד דאגו להותיר חתימה - אם בפרטי בסוף הודעה בפורום או שילוט ברקע בזמן וובינר. 


מחירים 
מחירים נקבעים על פי נורמות עסקיות, לפי נגזרות מהוצאות ובעזרת יועצים מנוסים. אולם, הגדרת והצגת מסלולי מחירים לרוב משלבת שיווק. פעמים שמחיר מסוים ירתיע אך לצד מחיר גבוה יותר יהפוך לאטרקטיבי. 



תודות 
בגמר פרוייקט שלחו תודה ללקוח. על היותו של משהו חיובי. 


פינוקים 
צרפו פינוקים קטנים. סוכריות ושוקולדים זה נהדר. בקבלה. על שולחן ההמתנה. בעת פגישה עם לקוחות. 


תגמלו לקוחות חוזרים 
לקוח חוזר הוא סממן מעולה לשירות שהצליח. תגמול לקוח חוזר יביא לנאמנות. תגמול אפשרי במגוון צורות - קדימות, הנחה, שדרוג במוצר בהתאם לעסק. 


רשמיות ואישיות 
הערכה ליכולת העסק נובעת מתוקף רישמי, נאמנות ואהדה נובעים מהפן האישי. חשוב לשלב את שני הצדדים ולהשתדל כי ימצא פן אישי בחלק מן הופעות המותג השונות, ובמיוחד ברשתות החברתיות. לדוגמא: להגיב ברשת החברתית כחברה ולהזדהות בשם פרטי. 


פרופיל חברה 
כתבו פרופיל חברה אשר יוטמע בכלל החומרים השיווקיים של החברה. מודל הכתיבה העיתונאי הוא דרך טובה לפתוח את ניסוח פרופיל החברה. 
מה - מה אתם עושים. 
מי - מי אתם, צוות. 
מתי - מעבר לשעות הפתיחה, לוחות זמנים, היסטוריה. 
מקום - איפה אתם יושבים, דברים הנוגעים למיקום. 
מדוע - למה אתם עושים מה שאתם עושים, נסו למצוא סיפור מעניין. 
איך - איך אתם פועלים ועושים את מה שאתם עושים. 
היסטוריה. ניסיון. חזון. לקוחות. 


סיפור 
המושג המקורי הוא Storytelling. הגישה אומרת במקום לכתוב תוכן שיווקי עם יתרונות וחסרונות - לכתוב סיפור מקרה מעניין שימחיש את המסר השיווקי שלכם 



אמינות 
אמינות ניתן להפגין במגוון דרכים. ציון שמות לקוחות מוכרים. הצגת פרויקטים שנעשו. הצגת המלצות. בלוג. 



אחראיות 
הציגו אחראיות למוצר/שירות. 


אירועי נטוורקינג 
יש אירועים המוקדשים רישמית לנטוורקינג. חברות נטוורקינג וייעוץ עסקי או מעגלי עסקים מקומיים מארגנים מפגשים. יש כנסים ותערוכות בנושאים שונים שגם הם משמשים כפלטפורמה למינגלינג ויצירת קשרים. בואו מצויידים בכרטיסי ביקור, שוחד כלשהו וחיוך. 


קמפיין מודעות 
במקום לפרסם שירות כמו כולם צרו מעיין קמפיין מודעות לשינוי דבר מה. כמובן שזה יהיה קשור לעסקכם. 



תגמול לקישור ללקוחות 
אחוז או ואוצ'ר. לרוב אמירת תודה רבה והכרה בהיות המקשר מלךךךך או מלככהההה מספיקה. 


העלאת מחירים 
העלאת מחירים כאקט שיווקי תלויה לכאורה באיכות המוצר אך בפועל המחיר משקף עבור לקוחות איכות. לקוח שימנע לשלם מחיר יקר כרגע, בעתיד הרי לא ישלם יותר למי ששירת אותו במחיר נמוך אלא יפנה למי שהציע לו בעבר שירות איכותי במחיר יקר. 


מענה אוטומטי 
לקוח הממתין על הקו יכול לשמוע צליל חיוג, מנגינת מעלית, מסר שיווקי, מליצות, פרסומת טרחנית או אף מידע מעניין ורלוונטי. 


שיטות המתחרים 
קווי הפעולה של המתחרים הישירים לא צריכים להוביל את מעשיכם. לא בטוח שהשיטות שהם נוקטים טובות לכם. באופן כללי, גם אם לא באופן מלא, טוב לנסות ולהתנסות על פי תחושת הבטן ולפתח אישיות לעסק. 


שיתופי פעולה 
עסקים משלימים יחזקו אחד את השני אם ישתפו פעולה. היום הכל קשור להכל ולקוחות בדרך כלל נצרכים למספר שירותים. 


קוד QR 
השימוש בו פחת משמעותית ותמיד משעשע לצפות בקודי Qr בשלטי חוצות המכוונים לכבישים מהירים. על כל פנים בשימוש נכון ניתן לשוות בעזרתו מראה יעני עדכני ואף לנצלו לשימושים משחקיים. 


המלץ על אחרים 
שפה חיובית והמלצות על ספקים ומתחרים מפה לאוזן לעולם תועיל. יש מספיק עבודה לטובים ולכלוכים זו שיטת שיווק קצרצרת טווח. 


אחריות חברתית וירוקה 
טוב לשמור על תדמית חברתית וירוקה או לכל הפחות לא להתנגש בערכים אלו. 
נגיד ג'יפ עם בוץ על צידיו בחיק הטבע עם רמת זיהום אוויר גבוהה או קאופורטיב עם מחירים יקרים. זה תדמית. 


כנסים 
לצורכי לימוד ומינגלינג. לכו. 
רגע רגע, כרטיסי ביקור… 


מענה לטלפון 
הגדירו תסריט שיחה. למענה השיחה, להצגת המוצר ולשאלות נפוצות. אל תענו ב"הלו" סטנדרטי אלא ב-""שם החברה" שאאאלום!". 


הרצו במוסדות לימוד 
צרו קשר עם מוסדות לימוד לשם הרצאה על תחומכם. בכלל נסו להרצות איפושהו. 


צרו כלים חינמיים 
פינה לשימוש בציוד או עמוד ברשת שמסוגל להפוך טקסט. משהו שקשור לעסק. נגיש וחינמי. 


צרו חבילות מוצרים 
שלבו מוצרים ושירותים בצורות שונות. ניתן למדוד כיצד לקוחות בוחרים חבילה ולתכנן את מבנה העסק בהתאם. ניתן גם ליצור חבילות המבוססות על שת"פים. 



פרסמו דילים ללקוחות בלבד 
אין כמו שימוש בהטבה (שוחד) למקורבים עבור חיזוק הקשר. 


חברים ומשפחה 
בקשו מקרוביכם לקדם את העסק על ידי שיחה, העברת כרטיסי ביקור וכהנה. שיווק מפה לאוזן ערכו רב. 


עשו משהו שונה 
מה מתחרים עושים? נסו לבלוט על ידי עשיית משהו שונה. זה תורם לזכירות ובולטות, עכשיו רק צריך שזה גם יוביל להעדפה. 


פרסום קבוצה מקומית 
מועדון שח או קבוצת כדורסל של בית כנסת. כן, זה נשמע מוזר. אך זו שיטה. מיתוג לא מופיע רק על החולצה (בשח יש להם חולצות 


צרו מפגשים 
במקום להיות תלויים במפגשים של אחרים כדי להרחיב מעגל, הרי תוכלו ליצור מפגש כדי להכיר אנשים חדשים. אל תשכחו כיבוד. 


העדיפו לידים חמים 
תעדפו קשרים טריים וצרו קשר בהקדם. מישהו מילא טופס? אז למה אתם מחכים. מישהו שלח מייל? תתייחסו לכך כמו להודעת וואטסאפ. 


מתגו עצמכם באופן "חזק" 
בחנו את המיתוג שלכם. האם המסר השיווקי נשמע ונראה בבירור. האם הוא מעונב ונראה כמו כולם. הוסיפו קורטוב נועזות והיו בולטים. עשו שימוש בבננות, קואלות, אסטרונאוטים. צבעוניות. (חתולים עדיין עובד). 


מכרו את עצמכם 
לא משנה היכן אתם, מכרו והציגו את עצמכם. "וואו מעניין, דרך אגב בדיוק יצאנו במבצע בנושא איקס שלא ממש קשור למה ששוחחנו עליו אך פתאום נזכרתי בזה." 
מה הכוונה למכור? רוצים להתייעץ? 
שלחו לי מייל nat.kraus@gmail.com 
וצ'יקצ'אק אשוב אליכם. 


צרו סקר 
צרו סקר ועודדו השתתפות. המידע המצטבר יכול לשמש אתכם ולהתפרסם כמאמר מעניין לבלוג/אתר שלכם. 

שיווק ברשת


תגובות
הגיבו בבלוגים, בפורומים, במאמרים. תגובות הן דרך נוספת ליצירת תנועה לאתר ולמפגש מעט אישי יותר ברשת.


בלוג אורח
כתיבת פוסט אורח למגזין אינטרנטי הרלוונטי לתחום העסק. זו דרך להרחיב קהל ולהוות מקור קשר לעסק.


פורומים
פורומים הינם המקום בו אנשים מוצאים מענה לשאלותיהם. היו מועילים, ספקו מענה ראוי והקפידו על חתימה אינפורמטיבית בסוף תשובתכם.


דף פייסבוק
פייסבוק מקודם היטב בגוגל. עדכנו באופן קבוע, נאמר מידי שבוע-שבועיים, בתוכן מעניין וצרו תדמית עדכנית. פרטו בדף האודות, ציינו פרטי קשר והוסיפו וידאו ותמונות.


קשרו בין הופעותיכם ברשת
בכל הופעה ברשת צרפו קישורים לשאר הופעותיכם. באתר ציינו את רשתות החברתיות ולהפך. בחתימת המייל ובדפוס ציינו גם כן.


פרסום בפייסבוק
בפייסבוק ניתן להגדיר קהל ולמדוד תוצאות ביחס להשקעה, שווה לפחות לנסות. ברם, חשוב לזכור שזה ערוץ אחד.


צרו ברושור דיגיטלי להורדה
צרו מדריך בנושא מסוים. לא מפורט מידי אך כן בעל ערך. חשוב שהמדריך לא ייתר את המוצר שלכם אלא יסביר את סביבתו, יתרונותיו ובעיקר את מילוי הצרכים ללקוחות.


השתמשו ברשתות חברתיות
פרופיל עסקי. פעלו בקבוצות. קדמו פוסטים. תגיבו. במיוחד תגיבו. בחינניות ונעימות, והראו מקצועיים ועינייניים.


בלוגים ואתרים
כמו בכתבה בעיתון מקומי. אז אותו דבר עם בלוגים ואתרים בהם לקוחותיכם הפוטנציאליים מבלים. הציעו פוסט אורח או כתבו דבר מה אודות עסקיכם. לאחר פרסום תעדו את הפרסום וקדמו אותו.


פרסמו בבלוגים
כותבי תוכן ישמחו להציג באתר שלהם פרסומות. חפשו בלוגים שהמבקרים בהם רלוונטיים לכם. התעניינו ברמת החשיפה החודשית שלהם ופרסמו.


כתבו מלכודות קליקים
קליק בייט זה כינוי לא מחמיא לכותרות שמשמשות לפיתיון. למשל, "10 דרכים להרוויח מיליון דולר תוך שבוע". בתכלס ככל שהמאמרים יהיו רלוונטיים ומשמעותיים לקהל היעד כך הם ישותפו, גוגל יקדם אתכם והמסר אודותיכם יופץ ברבים.


וידאו
אנשים מעדיפים וידאו. תכני וידאו מקודמים ברשת וברשתות החברתיות. הוידאו מאפשר חיבור אישי ובניית אמון. השילוב המנצח כולל אינפורמטיביות קלילה והומור.
למשל, חברה של בלנדרים זה משעמם אך כשהם החליטו לבלנדר בבלנדר אייפונים זה כבר נהיה ממש מעניין. וחתולים כמובן -לא בבלנדר, חס וחלילה - סתם חתולים.
משרד פרסום עם חתולים:




צרו ניוזלטר
דוורו ללקוחות קיימים מידי פעם. פשוט אמרו מה אתם עושים. משהו לימודי, תזכורת לקיומכם, אספקה מגניבה שעתידה להגיע בתאריך נקוב וכנראה תגמר תוך מספר שעות. אחלו יומולדת שמח, שלחו סלפי מהמחסן ותגידו היי. 
מערכות דיוור: מיילצ'מפ, אקטיב טרייל, רב-מסר 





גרופונים 
עשו שימוש זהיר. יש שמתמידים בשיטה זו, יש שיפגעו בשל חישוב לא מחושב. הגישה של רואי חשבון טובה. הופעה בגרופון הינה פרסומת לכשלעצמה. 



מגזין אינטרנטי 
ייזום מגזין מקצועי בתחומכם אינו פשוט ליישום אך בתחומים נישתיים ערכו רב. ניתן למצוא דוגמאות רבות ברשת. 
באנגלית יש כלים כמו canva. בעברית אפשר לשכור מעצב, אהמ.. אהמ.. (-מוזמנים ליצור קשר) 


ספר דיגיטלי חינמי 
ספר חינמי עם נתונים מעניינים וטיפים בתחומכם שיהיה בעל ערך וקל לשיתוף. 
למשל מאמר זה יכול בקלות להחליק לתוך pdf. 


ניטור ההופעות ברשת 
עקבו אחר הופעותיכם ברשת והגיבו בהתאם לנדרש. מה כותבים עליכם בפורומים, אודות המוצרים שלכם. אולי ישנם מי ששואלים אחר השירות שלכם. 


הקליטו פודקאסט 
הקליטו ראיון מעניין או שיחה מרתקת על תחומכם. העלו לאתר, פרסמו ללקוחות והפיצו ברשתות. אלא אם כן זה יצא ממש משעמם ואז.. לא. 


צרו מודעת גוגל - אדוורדס 
מה אנשים כותבים כשהם מחפשים את המוצר שלכם? צרו מודעת גוגל. תוכלו להגדיר קהל יעד לפי מיקום, גילאים ועוד. די דומה לפייסבוק רק בחיפוש בגוגל וקצת יותר מפחיד. אם אתם לא מצליחים להופיע בעמוד הראשון של גוגל אז זו דרך לעקוף את מי שכן מצליח. 


כתבו בלוג
בלוג זו הדרך הלא רשמית לומר שאתם מבינים משהו. כתיבה טובה בנושא עסקכם תציג אתכם כמומחים ןבעלי ניסיון. תוכן איכותי קל יחסית להפצה ברשתות וגם יקדם את אתרכם במעלות גוגל. 
ניתן להוסיף בלוג באתר העסק או להסתמך על פלטפורמות חיצוניות כמו בלוגר של גוגל או וורדפרס.קום וכדומה. 


גוגל מפות 
רישמו את העסק בגוגל מפות. 


הפיצו מסר ברשימת תפוצה של אחרים 
הפיצו מסרים ברשימות תפוצה של חברות. פרסמו פרסומת. הציעו שירות לחברי הניוזלטר. זו עוד דרך להגיע לקהל.


אתר החברה


עיצוב אתר עדכני 
אתר מהווה מקור מהותי ליצירת רושם ראשוני ברשת. 
דאגו לעיצוב עדכני המותאם לקהל היעד. 


דף אודות 
לכאורה מיותר לציין, בפועל מסתבר שלא. 
דאגו לכתוב תקציר אודותיכם ולמקמו באתר. אודות כללי, אודות הצוות, אבני דרך וחזון. 



אתר בעל ערך מוסף 
אתר תדמיתי משרת את העסק, אולם, אתר המכיל ערך מוסף כולשהו יגרום למבקר לשוב לעשות שימוש במידע מקצועי, קטלוגי או פעולה זמינה כולשהי. מחשבוני משכנתא למשל. 


דאגו להימצאות פרטי קשר זמינים באתר. 
טלפון בראש העמוד. טופס ליצירת קשר. בוט מטריד שינסה לשחק אותה כנציג שירות אך מהר מאוד ישבר ויודה שהוא רק בוט. 



כתיבת Seo 
כתיבת seo משמעה כתיבה מעניינת בשפת הלקוח. כתבו כמה מאמרים בתחומכם והעלו לרשת. דברו בשפה פשוטה, היו מועילים, כיתבו ביטויים ומושגים בהם אנשים משתמשים כשהם מחפשים מענה לבעיה אותה השירות שלכם ממלא. מאמר טוב יקדם אתכם בגוגל. 



מטה תאגים - Meta tags 
דאגו לפן הטכני של מטא טאגים 
מאמר טכני בנושא - כאן


רוצים לפעול באופן שיווקי - מוזמנים לפנות: nat.kraus@gmail.com

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להורדה: 100 כללים למעצב הגרפי המתחיל

סקיצות חד פעמיות